torek, 11. november 2008

Srednja lesarska in gradbena šola Postojna


Približno eno uro z vlakom potrebuješ da prideš iz Ljubljane v Postojno. Vlak se ustavi samo nekajkrat, vožnja pa je potekala relativno ok - gleden na to kakšno vreme je zunaj. Kot ponavadi, ko iztopim iz vlaka ali busa - stopim v popolnoma nov svet. Prvič je ključna beseda. Tokrat je to bila Postojna. Po "lutanju" sem stpil prvo v dijaški dom in šele nato v samo šolo. Sprejela me je ga. podravnateljica Marjeta Hribernik. Imel sem razred 2.A, ki je štel približno 23 učencev... vsaj enega po odmoru ni bilo nazaj :D Razred je bil super, sami fantje - naredili smo odmor in dve uri po 45 minut. Bili smo sami. Fantje zaradi stroke ogromno vedo o trajnostnem delu z gozdovi in materialu (les)... a vseeno jih je presenetil marsikateri podatek (recimo v Sloveniji je petina emisij toplogrednih plinov zaradi prometa).
In še zgodbica :D Ko sem prišel na okence kupi karto sem doživel tri resne šoke.
1. imam SŽ-EURO<26 popust za -30% karte in gospod blagajničar je ugotovil, da mi je kartica oktobra potekla in mi jo pred očmi prerezal. 2. imel sem 3,29€ gotovine ravno kolikor me je stala vožnja LJ-POSTOJNA. Cena tega prevoza (mednarodni vlak) s popustom je bila sicer 4,34 € kriza - kaj sedaj?!?! 3. Navadna karta za mednarodni vlak pride 6,19€, in če sem hotel biti v LJ do 16ih (naslednja obveznost) bi moral ali poleteti do bankomata ali pa nekega neznanca prositi, da mi preprosto da denar. Na srečo sem opazil, da poslujejo tudi z bančnimi karticami in sem si prevoz plačal kar s plastiko. Ha! Še dobro, da obstaja plastika ;P

Izpostavljeno:
- od šole je večina oddaljena več kot 30 km (nov rekord: 320 km - živi v dijaškem domu) - menijo da so za problem z mobilnostjo krivi politiki in njihove prioritete
- predlagajo, da bi bili JPP-ji bolj udobni
- želijo si en center za JPP, ne pa da imajo razdrobljeno po Postojni
- LOKALNO: iz železniške postaje bi lahko peljal brezplačen TAXI kombi
- želijo si povezavo LJ-PO v nedeljo pozno zvečer
- menijo, da bi vrstniki privarčevali veliko denarja če bi se posluževali JPP
- problem vidijo tudi v urniku in točnosti JPPja
- menijo, da je potrebno izumiti kakšno novo obliko JPPja
- verjetno tudi zaradi "življenskega obdobja (puberteta)" si želijo samo privlačne sprevodnice in voznice JPPjev
- nori predlog: mogoče bi lahko v Postojni imeli tekoči trak do šole?
- predlagajo uvedbo javnih navadnih ali motornih koles
- LOKALNO: v centru sploh ni nobenih opozoril ali znakov, ki označujejo pot do JPPja
- uzakoniti določeno količino voženj vsakega posameznika z JPP
- TEZA: če bi bile višje plače bi ljudje porabljali več JPP
- potrebna bi bila množična vseslovenska propagandna akcija: "Vsi na JPP!"
- menijo, da je "štopanje" ena izmed rešitev
- želijo si ugodnejšega prevoza z JPP
- LOKALNO: zelo zelo zelo slabo je poskrbljeno za kolesarske poti v Postojni

lp,p

Ni komentarjev: